25 Aralık 2014 Perşembe

16.hafta da kızıma elbiseler dikmeye başladım :)

Annem bir terzi ve bu yaşıma kadar bana hiç dikiş dikmeyi öğretmedi. Sebebiyse, kendisinin bu sektörde çok yıpranmış olması. Ama benim annanem de terziydi. Yani bu işler genetik. Genetikten kaçamazsınız :)
Çok uzun zamandır hep birşeyler dikmek istedim, anneme de hep birşeyler diktirirdim. kendi tasarımım olan, başkasının üzerinde göremeyeceğim şeyleri giyme fikri hep cezbetmiştir.
Annem gelinliğimi de dikmişti. Bu benim için çok güzel bir anı oldu, Her yerde söylüyorum....


Benim dikişle tanışmam da işte 30 yaşında olmuş oldu :) İlk olarak H&M den aldığım elbiseli takımı kendime örnek yaparak, bir elbise biçtim ve diktim, Tabii ki dikişler muntazam değil, ama 2-3 kurdeleyle tatlı hale geldi. Sonra biyeli elbise modelleri çok hoşuma gitmeye başladı. Internette biye yapımı ve elbise araştırmaları yaptım, kendime en basit gelen anlatımlardan yararlanıp, ilk elbisemi tamamladım :) Valla kendim çok da beğendim .... Bu iş kesinlikle genetik, bebek gelişimiyle birlikte, dikişteki gelişimimi de paylaşıyor olacağım.




KALIP CIKARMA :
Oncelikle, daha önce aldığım bir atleti, parşömen kağıdı üzerine yerleştirdim. Yanlarından hafif açtırarak ve uzatarak bir elbise kalıbı çıkarttım.




Kumasın üzerine kalıbı 2ye katlayarak yerleştirip, iğneleyerek sabitledim.ve kenarlarından 1 cm pay bırakarak kestim. Kalibi 2 ye katlayinca varsa fazlaliklari ya da asimetriklikleri gorup, kalibi duzeltebiliyoruz.



Omuzlarına çıt çıt yapmayı düşündüğüm için kare parçalar yerleştirmiştim, ama daha sonra vazgeçip birleştirdim.


BIYE YAPIMI:
Biye yapimini internetten bayaa arastirdim ama cok karmasik geldi. Ben de 4 cm eninde seritler kestim. Once boyuna ortadan 2ye katlayip utuledim. Sonra acip, her kenari ortaya dogru tekrar katlayarak utuledim ve en son tekrar tam ortadan katkayarak buharli utu bastim ve biyeler hazir olmus oldu.

Önce biyeleri yakalara ve kol çevresine teyelledim. İğnelemek yerine geniş teyeli tercih ediyorum. Çünkü kumaş daha rahat sabitleniyor ve teyeli bir ucundan çekiyorum, hoop bitmiş oluyor.



En son eteklerini de içe kıvırarak diktim. Göğüs kısmına da bir sıra kurdele dikip, ortasına da fiyonk yaptım. Elbisemiz hazır.....



Bundan önce denediğim elbisem de aşağıdaki gibi oldu. ikinci denemem de bayağı bir yol kat etmişim sanırım....
Haftasonu Antalya ya gideceğiz, kumaş bakacağım biraz. Daha yumuşak kumaşlar bulursam onlarla da fırfır paçalı şort falan deneyeceğim. Kızıma rengarenk elbiseler dikmek için sabırsızlanıyorum. Ben bu işi çok sevdim :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder